Primăria Reșița va lansa o aplicație pentru mobil prin care cetățenii pot sesiza în timp real probleme din oraș

Gropi în asfalt? Deșeuri aruncate la întâmplare? Mașini parcate neregulamentar? Lucrări nesemnalizate? Orice problemă de acest gen observată în oraș va putea fi raportată mult mai ușor, direct de pe smartphone, prin intermediul unei aplicații pe care Primăria Reșița o va lansa la sfârșitul acestei luni și care va putea fi descărcată gratuit. Platforma va oferi, atât cetățenilor, cât și autorităților locale, soluții de administrare inteligentă a orașului.

Consilierii locali au aprobat, în ultima ședință, încheierea unui protocol de colaborare cu o firmă din județul Cluj care va dezvolta gratuit, în cadrul unui proiect-pilot, o aplicație digitală de implicare civică, de tip „Smart City”. „E o firmă care a făcut câteva aplicații inteligente în Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu. De exemplu, dacă vedeți o groapă, canalizare spartă, o zonă unde e întrerupt iluminatul stradal, orice problemă ce ține de administrarea orașului, veți putea intra pe aplicație, pe Primăria Reșița, să o sesizați. Este o modalitate foarte rapidă de a aduce la cunoștință primăriei orice probleme sunt în oraș, o modalitate rapidă de interacțiune între cetățeni și administrația publică”, a explicat primarul Ioan Popa la finalul ședinței de Consiliu Local.

Această interacțiune va fi posibilă prin intermediul suitei CityApps ce cuprinde aplicații utile precum: CityHealth, ce permite cetățenilor să raporteze și să obțină notificări despre problemele din oraș – platformă care a câștigat competiția „Best Smart City Project Category at Romanian Smart City Industry Awards 2019” (foto); CityAlert, care emite notificări referitoare la evenimentele și lucrările care au loc în oraș; CityParking, care indică în timp real disponibilitatea unui loc de parcare și ghidează șoferul pentru a ajunge la acesta în cel mai scurt timp posibil. Aplicația va fi disponibilă începând cu 28 februarie 2020.

sursa: resita.ro