Romeo Dunca împreună cu directorul CFR și primarii din Anina și Oravița au căutat cele mai bune soluții pentru restaurarea Semmeringul Bănățean

Romeo Dunca împreună cu directorul CFR și primarii din Anina și Oravița au căutat cele mai bune soluții pentru restaurarea Semmeringul Bănățean
Ultima parte a zilei de lucru de astazi, 18 mai 2021, a fost dedicată celei mai vechi linii de cale ferată montane din România. Presedintele Romeo Dunca, împreunã cu arhitectul șef, Luminița Munteanu, directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu și primarii de la Anina și Oravița au căutat cea mai bună soluție pentru restaurarea a tot ceea ce înseamnă Semmeringul Bănățean.
Cu toții știm starea căii ferate dintre Anina și Oravița, problemele vagoanelor care se defectează, dar și a faptului că mulți turiști riscă să rămână pe jos atunci când aleg să folosească această cale ferată. Astfel că ne-am propus să găsim soluții pentru remedierea acestora. Restaurarea gărilor din Anina și Oravița este un alt obiectiv pe care ne dorim să-l putem duce la bun sfârșit, iar directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu, ne-a asigurat de sprijinul său. Cele două gări aparțin patrimoniului cultural clasa A, astfel că este imperios necesar să intervenim și asupra lor”, a declarat presedintele Romeo Dunca.
S-au convenit următoarele:
Contactarea unui operator privat care să poată eventual suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente.
Identificarea unor soluții rapide pentru a putea interveni în renovarea unor spații din cele 2 gări, Anina și Oravița, inclusiv în perimetrul zonei din fața clădirilor. De asemenea, s-a convenit și construcția de parcări și spații comerciale.
Restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în momentul de față este expusă ca piesă de muzeu și care în urma restaurării ar da un iz istoric acestor călătorii.
Posibilitatea ca de anul viitor să se opereze cel puțin o cursă suplimentară pe zi în sezonul turistic.
Posibilitatea staționării în gară pentru un timp suplimentar, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a imortaliza momentele și peisajele prin fotografiere.
Prelungirea traseului pe la Iam până la Biserica Albă din Serbia în parteneriat cu vecinii noștrii.
Una dintre cele mai frumoase căi ferate din Europa merită să-și reia strălucirea, așa că ne-am propus să o repunem în valoare, mai ales pentru efectele benefice majore pe care le-ar putea avea asupra sectorului economic pentru zona Oravița-Anina”, a mai sustinut presedintele Romeo Dunca.

Related Posts