Studiul de fezabilitate pentru reconversia funicularului din Reșița

Studiul de fezabilitate pentru reconversia funicularului din Reșița

Au devenit publice detalii din „Studiul de fezabilitate pentru reconversia funicularului din Reșița”, realizat de arhitecta reșițeană Oana Stănescu, stabilită în SUA, și firma D Proiect din Timișoara, la solicitarea Primăriei Reșița.

Arhitecții de la D Proiect au postat pe o rețea de socializare fotografii și schițe din studiul de fezabilitate al cărui beneficiar este municipalitatea reșițeană. „Reconversia funicularului este un proiect care înseamnă mai mult decât simpla intervenție asupra unui obiect de patrimoniu industrial. Strategia de recuperarea a unui obiect cu identitate pentru reșițeni își propune să unească zona urbană centrală cu peisajul natural din proximitatea acestuia, prin accese pietonale și de biciclete către o priveliște spectaculoasă și plină de adrenalină de la peste 30 de metri ce conectează traseele existente pe Dealul Golului și Dealul Crucii”, explică reprezentanții D Proiect.

Cele 6 pile structurale ce traversează centrul orașului, ni se mai spune, împart grinda cheson a funicularului în 7 tronsoane, ce devin astfel 7 secvențe în traseul propus prin proiect:

ESCAPE – Tronsonul dinspre Dealul Golului este conectat la peisajul natural proxim al orașului, fiind propus ca o zonă de activități sportive ce întărește conectivitatea funicularului cu traseele de agrement existente pe deal.

EXPLORE – Tronsonul al doilea este dedicat explorării Reșiței de la înălțime, fiind zona în care se ajunge cu liftul de la cota străzii și se începe parcurgerea traseului spre cele două dealuri.

SOCIAL – Tronsonul 3 propune secvența socializării de-a lungul funicularului, fiind locul aflat la 30 de metri deasupra Bisericii „Petru Iacob” și între locuințele din proximitate.

VIEW – Tronsonul 4 este amplasat deasupra Podului de la Vamă, respectiv peste râul Bârzava, fiind un punct important de observare a împrejurimilor sau locul perfect pentru bungee-jumping.

PLAY – Tronsonul 5 propune zona de joacă și de relaxare, fiind propuse spații alternative de experimentare a orașului de la înălțime.

WANDER – Tronsonul 6 pune în valoare caracterul dinamic al proiectului, prin conectarea la oraș cu un al doilea lift și experimentarea cât mai accesibilă a funicularului de către public.

EXTREME – Tronsonul 7 propune o zonă destinată agrementului și sporturilor extreme, prin platforma de pornire a unei tiroliene, respectiv prin conectarea la traseele oferite de Dealul Crucii.

Studiul de fezabilitate este realizat de: Oana Stănescu, Bogdan Demetrescu, Andreea Simici, Bogdan Tudor – arhitectură; ing. Răzvan Demetrescu – avizare/evaluare; ing. Cornel Farcaș – structură.

„Funicularul din Reșița a fost construit în 1963-1964 pentru a transporta piatră pe o distanță de 3,5 km de la carieră până la fabrică. Mai mult de jumătate de kilometru din lungimea sa, funicularul traversează centrul orașului la 30 metri înălțime, martor tăcut al istoriei industriale a Reșiței. Proiectul oferă funicularului o a doua viață”, se subliniază în preambulul studiului de fezabilitate.

sursa resita.ro