Search
Close this search box.

3 operatiuni de intretinere a cauciucurilor pe timpul verii

3 operatiuni de intretinere a cauciucurilor pe timpul verii

Cauciucurile automobilelor trebuie sa functioneze la parametrii optimi, mai ales in timpul verii, cand asfaltul este foarte fierbinte si cand pot aparea situatii neplacute ce se pot transforma in incidente grave. Multi soferi considera ca singura operatiune pe care trebuie sa o faca la venirea anotimpului cald este sa renunte la anvelopele de iarna si sa le inlocuiasca, insa specialistii recomanda cateva operatiuni de intretinere ce au un rol deosebit de important in parcurgerea in siguranta a drumurilor publice.

Desi anvelopele sunt realizate din materiale durabile, rezistente la uzura si la socuri, exista imprejurari in care acestea sufera anumite daune, fie din cauza intretinerii deficitare, fie din cauza drumurilor pline de gropi, pietre ascutite sau alte obstacole ce pot duce la aparitia unor pene de cauciuc. Pentru a nu se ivi astfel de evenimente nedorite, soferii ar trebui sa acorde atentie anvelopelor cel putin o data pe saptamana, mai ales daca au durata de viata conform codului DOT depasita, sau inainte de plecarea intr-o calatorie mai lunga. Aceste precautii pot face diferenta intre o vacanta placuta si una petrecuta pe marginea drumului, in asteptarea ajutorului.

Iata 3 operatiuni de intretinere a cauciucurilor pe timpul verii!

  1. Uzura anvelopelor este continua, aceasta accentuandu-se in timpul verii cand asfaltul are de multe ori temperaturi de peste 60 de grade. O uzura peste limita duce la consum sporit, la posibilitatea aparitiei acvaplanarii si chiar la dezumflarea cauciucului in timpul mersului. Prin masurarea santurilor se poate vedea clar cand este necesara inlocuirea celor vechi cu unele noi (daca santurile au mai putin de 1,6 mm adancime). Daca te afli in aceasta situatie, descopera oferta de anvelope de vara de pe site-ul Anvelope-oferte.ro, unde exista produse de calitate superioara, ale unor branduri recunoscute international, de dimensiuni variate, potrivite pentru orice tip de automobil;
  2. Presiunea anvelopelor trebuie sa fie situata la valoarea recomandata de producator, valoare ce poate fi consultata fie din manualul autovehiculului, fie de pe eticheta speciala, plasata in diferite locuri pe automobil (langa busonul de alimentare cu combustibil, pe stalpul central, in spatele portierei, in portbagaj etc.). Aceasta operatiune trebuie facuta o data pe luna, la un atelier de vulcanizare, la o benzinarie ce pune gratuit la dispozitia clientilor aceasta posibilitate, la domiciliu prin folosirea unui manometru sau al unui compresor cu manometru. Masurarea presiunii trebuie facuta la rece, dimineata, inaintea pornirii autovehiculului sau dupa cateva ore de stationare la umbra (in timpul mersului creste temperatura aerului din anvelope si implicit si presiunea acestuia);
  3. Anvelopele formeaza impreuna cu jantele sistemul de rulare, acesta functionand ca un tot unitar in perfecta armonie. Daca una sau mai multe roti nu sunt echilibrate in urma uzurii inegale sau unui soc provocat de o lovitura, atunci automobilul va vibra la viteze superioare si va scoate zgomote puternice din zona rotilor. Solutia este echilibrarea lor ce se face in atelierele de vulcanizare prin adaugarea unor greutati minuscule in zonele cu probleme. Aceasta operatiune trebuie sa fie realizata regulat, la fiecare 10-15000 de km rulati, sau atunci cand apar zgomote si vibratii deranjante.

In concluzie, soferii responsabili trebuie sa acorde o atentie sporita cauciucurilor pe timpul verii deoarece, in caz contrar, pot aparea situatii neasteptate, ce ar putea pune in pericol siguranta pe drumurile publice. 

Surse foto:
shutterstock.com
ro.pinterest.com