Grupul Maxagro, gata să preia lucrările lăsate în aer de Todini Costruzioni la șoseaua de legătură între autostrada A1 și DN 69

Grupul Maxagro, gata să preia lucrările lăsate în aer de
Todini Costruzioni la șoseaua de legătură între autostrada A1 și DN
69

 

Liderul de pe piața de vest a construcțiilor nu a rămas impasibil după blocajul apărut ca urmare a rezilierii contractului de execuție a drumului de legătură dintre autostrada A1 și DN 69: grupul Maxagro a depus ofertă pentru finalizarea lucrărilor.

 

Ieri, 4 decembrie, la sediul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de Proiectare și Execuție a Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69″ – Rest de Executat.

 

„Până la termenul limită au depus oferte doi operatori economici: Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A.; ANTREPRIZA DE REPARAȚII și LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. Valoarea contractului este de 246.413.300 lei fără TVA. Perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de maximum 84 de luni.”, informează reprezentanții DRDP Timișoara.

 

Contractul pentru executarea acestui important drum fusese atribuit inițial, în anul 2021, companiei Todini Costruzioni Generali S.p.A., care ar fi trebuit să finalizeze lucrările în 18 luni. Din cauza ritmului prea lent de execuție a lucrărilor, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a decis rezilierea contractului cu firma italiană. „Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%”, se arată într-un comunicat de presă transmis de DRDP Timișoara. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza cele două oferte depuse.

 

După cum se știe, grupul Maxagro, care repară și modernizează mai multe drumuri naționale și județene din țară, inclusiv în Caraș-Severin, a achiziționat recent, prin societatea Drumuri și Poduri Banat, utilaje de ultimă generație (foto) de milioane de euro pentru a putea executa lucrări la cele mai înalte standarde de calitate.

 

CITEȘTE ȘI: Maxagro repară drumurile din Caraș-Severin cu utilaje de ultimă generație. Cel mai performant finisor din lume, în acțiune pe DN 6!

 

După cum ne declarau reprezentanții Maxagro, la aproximativ 5.000.000 de euro se ridică valoarea utilajelor pentru lucrări la drumuri, pe care cunoscutul grup de firme le-a achiziționat în ultima perioadă. „Avem acest cel mai nou finisor de la Wirtgen – e primul în România și, cred, al doilea sau al treilea livrat în Europa. Freză, tot de la Wirtgen, de 3,8 metri lățime – singura din estul Europei și cred că mai sunt doar doar două sau trei în Polonia și Norvegia. La fel, ultimul compactor, tot de la Wirtgen, ultima stație de asfalt, tot de la ei. Am mai cumpărat două balastiere. Doar utilajele noi au costat 5.000.000 de euro”, spunea directorul tehnic Mihai Otiman.